Stary i nowy początek


Od tego zdjęcia wszystko się zaczęło. Było to moje pierwsze zdjęcie, które "ma coś w sobie".


Moja przygoda z fotografią rozpoczęła się mniej więcej 5 lat temu od kaprysu rozpieszczonej dziewczynki. 
Nigdy nie przejawiałam jakichś specjalnych zdolności do czegokolwiek, co można by było nazwać talentem, do czasu kiedy dostałam swój pierwszy aparat. Sprzęt Olympus Epl1 dostałam na urodziny. Ze względu na to, że była to nowa rzecz od razu rozpoczęłam zabawę. Jak to jest w przypadku dzieci, uczą się one najwięcej poprzez zabawę i tak było też ze mną. "Bawiąc się" aparatem coraz to dłużej i lepiej poznawałam jego funkcje, a z czasem co najważniejsze odkryłam, że mam do czegoś talent, który przerodził się w pasję. Żeby było śmieszniej moi znajomi uważali, że nie umiem robić zdjęć. A to dlaczego? Ponieważ ucinałam im nogi i robiłam zdjęcia od pasa w górę. Teraz wiem, że nie była to nieumiejętność, a pewna tendencja, która już wtedy powinna dać mi coś do zrozumienia. Uwielbiam robić portrety, być bliżej szczegółu. Kiedy robię zdjęcia i trzymam w ręku aparat wiem, ŻE TO WŁAŚNIE TO!
Uczucie, które mi wtedy towarzyszy jest niesamowite i nie do opisania. Czuje się spełniona i szczęśliwa.
Po jakimś czasie postanowiłam stworzyć fanpage na facebooku tutaj. Powstał on, ponieważ zaczęłam działać amatorsko, robiłam zdjęcia znajomym, przyjaciołom oraz nieznanym mi osobom i dostawałam za to pozytywny feedback. Następny był blog tutaj. Na blogu również chciałam publikować sesje i dodawać do nich, ich historię. 
Lubię minimalizm i właśnie taka szata graficzna bloga podoba mi się najbardziej. Mało ale treściwie i przejrzyście.

Post nazwałam "Stary i nowy początek", ponieważ w tym pierwszym poście chciałam Wam krótko przybliżyć moją historię, jak to wszystko się zaczęło, a następnie z nowym rokiem zacząć wszystko od początku. Pisząc ten post zdałam sobie sprawę, że za mało rozwijałam to, co naprawdę sprawia mi wiele radości. Zajmuję się wieloma rzeczami. 
Pracuję w dwóch firmach, studiuję, udzielam się w wolontariacie, a poza tym trzeba znaleźć czas jeszcze na wiele innych spraw. A gdzie w tym wszystkim fotografia? Moja pasja? Wiem, żę straciłam wiele czasu, kiedy mogłam się rozwijać. ALE KONIEC Z TYM! Przyszedł nowy rok i pora na zmiany. Tworzę nowego bloga, a przede wszystkim biorę się do roboty ze zdjęciami! W tym roku planuję sesje, sesje i jeszcze raz sesje. Po obronie pracy licencjackiej ruszam na Akademię Fotografii, ponieważ chce w życiu robić to, co kocham i być człowiekiem spełnionym.
Niżej macie zlepek kilku zdjęć, które wykonałam, więcej znajdziecie na moim starym blogu tutaj.


Cytaty, które są dla mnie moją małą ideologią fotograficzną: 
  • Patrz oczyma, fotografuj sercem.” David duChemin
  • „Fotografować to znaczy wstrzymać oddech, uruchamiając wszystkie nasze zdolności w obliczu ulotnej rzeczywistości.”  Henri Cartier-Bresson
  • „Fotografia nie jest związana z patrzeniem, lecz z czuciem. Jeżeli nie czujesz nic w tym, na co patrzysz, nigdy nie uda ci się sprawić, aby ludzie patrząc na twoje zdjęcia, cokolwiek odczuwali.” Don McCullin

Komentarze

Instagram

Popularne posty